Alvdal – midt i væla, mer enn noen gang? – næringsseminar 17/11

På vegne av Alvdal kommune ønskes det herved velkommen til næringsseminar på Frich’s Alvdal (Taverna’n) torsdag 17. november.

Som flere er kjent med åpner Coop Oppdal’s nye Extra-butikk på Steimosletta den 17/11, mens nye eiere i Alvdal Handelslag AS er godt i gang med planene for det gamle handelslagsbygget på Steia når Prix’n stenges.

Kommuneledelsen med gode innspill også utenfra, har funnet ut at denne dagen kan passe godt for å sette bygda på kartet, for det skjer ting nærmest over hele Alvdal og vi får innimellom en følelse av at vi faktisk er litt midt i væla, og at det ikke bare er et navn for nettavisa i kommunen

Det ferdigstilles reguleringsplaner for mer fritidsbebyggelse, det omsettes og bygges boliger, og en bredere, finere rv. 3 gjør Alvdal og regionen mer synlig og sentral for både stopp og etableringer framover. Ny satsing på energi er i støpeskjea. Kanskje har vi flere nye arealer vi kan gjøre tilgjengelig for arealkrevende næring som vil ligge langs rv. 3?

Destinasjon Røros skifter navn og vil ha med oss østerdøler i større grad – også i navnet, og midt i dette har vi et offensivt, veletablert næringsliv som kan understøtte all ønska  utvikling. Det er de etablerte små og større foretakene våre som sammen med landbruket er limet i samfunnet vårt, og som skal ha æren for at det gror opp nye foretak og som sammen bidrar til at Alvdal nok en gang er i toppen på NHO’s kommunebarometer.

DERFOR: Torsdag 17. november kl. 12.00-15.30 inviterer vi både lokalt og regionalt næringsliv til seminaret «Alvdal – midt i væla, mer enn noen gang», og vi satser på en dag som kan sette både oss sjøl og regionen vår på kartet. Velkommen både alvdøler og alle andre!

Se vedlagte program (PDF, 85 kB) og meld dere på innen 12.11.22 til: postmottak@alvdal.kommune.no evt på tlf 62 48 90 00 – eller ta kontakt med Ole Sylte Heggset