Strategisk helse- og velferdsplan - Spørreundersøkelse og arbeidsverksted 3.-4. februar

Alvdal kommune er i gang med å utarbeide en ny strategisk helse- og velferdsplan, som skal henge godt sammen med både kommunens samfunnsplandel, oppvekstplan og boligsosial handlingsplan.
I den forbindelse vil vi ha innbyggerne og våre ansatte med på laget.

Nasjonale føringer legger til grunn at innbyggere i Norge skal ha et likeverdig tilbud av helse- og omsorgstjenester uavhengig av bosted, alder, diagnose, personlig økonomi, kjønn, etnisk bakgrunn og den enkelte livssituasjon. Helse- og omsorgstjenestene skal bidra til god helse og forebygge sykdom. Gode levekår for alle og reduserte sosiale helseforskjeller er viktige stikkord.

Vi vil ivareta Alvdal kommune sin visjon; «Sammen for Alvdal», og ivareta våre målsettinger om det gode liv.

• Hva er det gode liv i Alvdal, og hva betyr det for deg?
  • Hva skal til for at du skal oppleve trygghet og kan bo lengst mulig hjemme?

Vi vil høre dine meninger

Vi ønsker at våre innbyggere, uavhengig av alder, vil være med å bidra til å mene noe om hvordan Alvdal skal være for oss som innbyggere i fremtiden. I den forbindelse har vi lagd en digital spørreundersøkelse som du kan klikke deg inn på her:  Spørreundersøkelse

Undersøkelsen er anonym, tar ikke lang tid å besvare og vil være til god hjelp i det kommende arbeidet.

Arbeidsverksted og innbyggerdialog på Huset Aukrust 3. – 4. februar

For å få til en god innbyggerdialog vil vi i tillegg til digital undersøkelse arrangere «arbeidsverksted» for kommunens innbyggere og kommunalt ansatte på Huset Aukrust torsdag 3. februar og fredag 4. februar.

Det legges opp til gruppearbeid med 4-5 stykker på gruppa.

Tidspunktene disse dagene er torsdag; 09.00 – 10.00, 10.30 – 11.30, 12.00 – 13.00,  13.30 – 15.00, 15.30 – 17.00 og 17.30 – 19.00. Fredag 09.00 – 10.00, 10.30 – 11.30, 12.00 – 13.00.

For å kunne arrangere dette etter smittevernfaglige retningslinjer, ønsker vi at lag og foreninger representeres av et par medlemmer, og at enhetene i Alvdal kommune også representeres av et par ansatte. Dialogen vil bli mellom oss som har ansvaret for planarbeidet og innbyggerne.

Innbyggere ønskes velkommen, men vi trenger at du gir beskjed om ønsket tidspunkt, slik at vi kan ta hensyn til godt smittevern og forsvarlighet når det gjelder antall deltagere.

Meld din interesse eller spørsmål til;  linda.granrud@alvdal.kommune.no