Kommunen skal sørge for gode og forsvarlige helse- og omsorgstjenester til alle som trenger det, uavhengig av alder eller diagnose.
Ved å samle tjenestetildelingen på ett kontor, er målet å sikre lik tildelingspraksis og bidra til lik tilgang på helse- og velferdstjenester for alle (barn, unge, voksne, eldre og pårørende).
Tjenestekontoret fatter vedtak på bakgrunn av tverrfaglig vurdering på følgende gjeldende tjenester i helse- og velferdssektoren:
- Trygghetsalarm med GPS
- Dagsenter for personer med demens
- Støttekontakt
- Omsorgsstønad
- Brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
- Avlastning utenfor institusjon
- Praktisk bistand
- Praktisk bistand og opplæring
- Helsetjenester i hjemmet
- Avlastning i institusjon
- Korttidsopphold i institusjon
- Langtidsopphold i institusjon
Tjenestekontoret gir på bakgrunn av tverrfaglig vurdering en uttalelse til boligkoordinator om tildeling av tilrettelagt bolig.
Tjenestekontoret kan gi informasjon og veiledning om tjenestene og kan hjelpe deg med å søke om tjenester.
Tjenestekontoret behandler også eventuelle klager på tjenestene.
Åpningstider
Tjenestekontoret er åpent alle hverdager fra 10-15.
Søknadsskjema
For å søke om helse- eller omsorgstjenester kan du benytte et digitalt skjema som du finner ved å følge denne lenken: Digitalt søknadsskjema.
Du kan også skrive ut og sende oss et papirbasert skjema. Det finner du ved å følge en av disse lenkene:
Papirbasert skjema kan sendes til: Tjenestekontoret, Alvdal Kommune, Gjelen 3, 2560 Alvdal.
Andre henvendelser kan rettes til tjenestekontoret.
E-post: tjenestekontoret@alvdal.kommune.no
Telefonnr: 62 48 90 90